Ne plac evenimentele corporate din mai multe motive, dar cele mai importante sunt atmosfera pe care organizatorii reușesc să o creeze și prin care ne ajută să evadăm din cotidian, networkingul sau conectarea cu ceilalţi și nu în ultimul rând, partea de învăţare de care beneficiem prin participarea la diverse workshop-uri cu speakeri relevanţi.
Cele trei motive enumerate mai sus sunt principalii factori motivatori pentru care oamenii merg la evenimente, interne sau externe companiei din care fac parte. Cam toate celelalte sunt motive conexe acestor factori motivatori. Gândiţi-vă de ce aţi participat la ultima petrecere aniversară a companiei dumneavoastră, asta în cazul în care nu v-aţi numărat printre organizatori și era necesar să fiți acolo. Sau de ce aţi cumpărat biletul la ultima conferinţă la care aţi fost prezent/ă.
Este posibil ca unele dintre evenimentele la care aţi participat să nu fi fost pe placul dumneavoastră și din nou este posibil să nu fi auzit la timp despre un anumit eveniment la care v-ar fi plăcut să mergeţi. Cert este că fiecare eveniment ar trebui să se adreseze unei anumite audienţe, acea audienţă care va aprecia atât tema cât și activităţile din cadrul evenimentului și care va avea un beneficiu de pe urma participării.
Întrebarea cea mai normală acum este cum anume putem identifica acea audienţă în momentul în care vrem să organizăm un eveniment corporate, sau cum putem crea un eveniment personalizat pentru publicul ţintă.
Cu siguranţă aţi auzit vorbindu-se despre așa numitele “personas” care sunt intens folosite de oamenii de marketing aproape pentru orice campanie. Ȋn cazul în care totuși nu sunteţi familiari cu acest termen, personas sunt personaje fictive care caracterizează audienţa evenimentului, adică descriu clienţii cheie, partenerii principali, sau publicul ţintă al evenimentului. O persona poate fi considerată o schiță a unui segment cheie de consumatori.

Ca să puteţi înţelege cum trebuie abordat publicul evenimentului dumneavoastră, o soluţie simplă şi eficientă este caracterizarea lui prin personaje reprezentative – personas.
Pentru a ajunge la participanţii ţintă, unde ȋși petrec ei timpul și în ce fel evenimentul le va rezolva anumite probleme, este indicat să creaţi aceste personaje repezentative pentru grupurile care vor constitui publicul evenimentului.
Este recomandat să se creeze între trei și cinci personas, deoarece numărul este destul de mare pentru a acoperi o plajă largă de clienţi și totuși destul de mic încât să permită personalizarea mesajelor de marketing. Menţionez aici personalizarea mesajelor deoarece odată ce știţi ce interese au grupurile ţintă (personas), este mult mai ușor să planificaţi și să creaţi evenimente care să atragă eventualii participanți din fiecare grup.
Crearea de personas
Crearea de personas implică muncă de cercetare și gândire. Partea bună este că odată ce s-a făcut acest exerciţiu, veţi avea o imagine destul de clară a publicului dumneavoastră ţintă. Ȋncercaţi să nu creaţi personajul căruia v-ar plăcea să vă adresaţi şi nu exageraţi trăsăturile. Profilele foarte detaliate nu sunt ușor de folosit, așadar metoda de mijloc este cea recomandată.
Primul pas este să faceţi muncă de cercetare despre oamenii cărora vă veţi adresa. Puteţi folosi survey-uri online sau puteţi folosi datele disponibile în Google Analytics, deoarece publicul dumneavoastră deja a interacţionat cu website-ul companiei sau cu profilele companiei din social media. Social media poate fi folosită şi pentru a identifica prospecţi care vorbesc despre nevoi sau probleme pe care produsul sau serviciul dumneavoastră le poate rezolva, pe Twitter, Facebook și LinkedIn sau chiar pe Snapchat și Instagram. Datele vă vor ajuta să grupaţi utilizatorii pe criterii demografice, comportamentale, tehnologia folosită, etc.
Următorul pas este să găsiţi puncte comune între grupurile identificate. De exemplu, prima analiză vă poate spune că 60% dintre participanți utilizează dispozitive mobile pentru a interacționa cu site-ul dumneavoastră. Sau că un număr mare de bărbaţi de vârstă mijlocie frecventează evenimente. Ambele sunt tendințe importante pe care le puteți include în profilele de persona.
Ultimul pas este să scrieţi profilele de personas sau personajele evenimentului.

Puteţi începe de la următoarele întrebări:
- Cum se numește personajul?
- Cum aţi descrie personajul?
- Ataşaţi o poză personajului.
- Care sunt detaliile personale: vârstă, sex, locaţie, educaţie?
- Ce profesie sau titulatură profesională are personajul?
- Care este atitudinea personajului față de produsul sau serviciul companiei dumneavoastră?
- Ce tehnologie sau device folosește personajul pentru a interacționa cu website-ul companiei?
- Ce nevoi are clientul pe care evenimentul le-ar putea satisface?
Gândiţi-vă mereu că aceste personaje sunt persoane reale cu nevoi specifice. Rezultatul ar putea fi ca în următoarele exemple, dar puteţi construi şi personas mai detaliate, folosind Persona template.
Persona 1 |
---|
Iulia, 25, IT Recruiter
|
Persona 2 |
---|
Mihai, 42, Department Manager
|
Odată ce personajele sunt creionate, puteţi începe să le folosiţi pentru a lua decizii de marketing informate. Organizatorii de evenimente trebuie să știe ce doresc clienţii lor și să creeze modalități de a satisface nevoi reale. Activităţile oferite în cadrul evenimentului ar trebui personalizate pentru grupuri distincte de participanţi, mai degrabă decât să se încerce mulţumirea întregii audienţe potenţiale.
Cu cât înțelegeți mai bine publicul, cu atât veţi organiza evenimente mai reușite şi mai personalizate. Recomand acest articol pentru inspiraţie în ceea ce priveşte crearea campaniilor de marketing pentru evenimente corporate.
Ȋntr-adevăr, planificarea și organizarea unui eveniment corporate necesită multă muncă și strategie, însă rezultatele vor fi pe măsură. Dacă nu aveţi timp pentru a vă ocupa în totalitate de eveniment și nu doriţi să faceţi rabat de la calitate, puteţi oricând să externalizaţi organizarea și marketingul evenimentului unei companii specializate în corporate event planning. Bineînţeles, recomand MONDEVENTS, premium corporate partner.